Terveisiä Egyptistä! 

Oltiin äitini kanssa lomailemassa Egyptin Sharm El Sheikhissä viime viikolla, ja siksi olen pitänyt hiljaiseloa täällä blogissa. Käsitöidenkin osalta on ollut aika hiljaista, tällä hetkellä on valmistumassa virkattu kolmiohuivi sekä vauvan tossut. Niistä kuvia sitten kunhan ovat valmiit!

Loma sujui varsin mukavasti, löhöilimme auringossa ja ihmettelimme egyptiläistä maailmanmenoa. kaikin puolin Sharm El Sheikh oli juuri sitä mitä odotin: aurinkoa, kauniita koralleja, vettä, keskiverto ruokaa, ja ei mitään nähtävää tai ostettavaa. Paikka on varta vasten rakennettu turisteille, ja siellä ei juuri ole mitään "alkuperäistä" egyptiläistä, ei mitään nähtävyyksiä. Olen äärettömän huono tinkimään mitään, jonka vuoksi minua ärsytti suunnattomasti jatkuva tinkaus joka paikassa. Ja kaikkialla oli kiivaita kauppiaita repimässä meitä sisälle omiin puoteihinsa. 

Meidän piti lähteä Kairoon ihailemaan Sfinksiä ja pyramideja, mutta meidän retkemme peruuntui viime hetkellä sateen vuoksi. Olen aina naureskellut sitä, kuinka pieni lumisade saa muualla Euroopassa kaiken ihan sekaisin, lentokentät suljetaan ja koulut laitetaan kiinni ym. Noh, ei minulle ollut koskaan tullut mieleen, että pieni, 15 minuutin rankkasadekuuro saattaisi aiheuttaa samanlaisen hulabaloon jossain maassa kun lumisade. Tuo kyseinen pieni ukkosmyrsky ja vesisade olivat aiheuttaneet sen, että teitä oli matkan varrelta poikki ja kanavat tulvivat - ja siksi ei sitten päästy retkelle. Kyllä harmitti ja isosti.

Tässä joitain visuaalisesti kauniita juttuja, joita sain napattua kameralla, näistä jos joku saa jotakin inspiraatiota, niin olkaa hyvä!